Lidt om mobilabonnementer

Fremtiden indenfor for abonnementer til mobilen er lav afregning, det vil sige afregning hvor der betales en flad pris hver måned for et forudbestemt antal minutter, antal SMS beskeder samt data trafik. den type for afregning har i noget tid været gældene hos de små mobilselskaber, men noget tyder på at de store mobilselskaber i dag også begynder at få øjnene op for denne type for mobilabonnementer.

Spørgsmålet lyder så om det gør mobilmarkedet nemmere for gennemsnits danskeren og om det resultere i billigere priser. Umiddelbart ser det endnu mere gennemskueligt ud, til sammenligning med mobilabonnementer hvor man skal betale efter hvert minut eller sekund, men hvor der forekommer forskellige omkostninger og  takster der vil gøre det dyrere eller billigere.

Det er dog ikke nær så forenklet. Når teleselskaberner hen ad vejen begynder at tilbyde fast pris på abonnementet ønsker teleselskaberner stadig at øge deres fortjeneste mest muligt og en af de metoder er en kostlig overtaksering hvis du overstiger hvad ens abonnement til mobilen inkludere.  et abonnement til mobilen der giver 5 timers taleforbrug per måned og du forbruger mere – eksempelvis 8 timer per måned, skal du betale for de 3 yderligere timer, og det bliver herved en dyr regning du får.

Kilde: http://mobildanmark.blogspot.dk/

Mobiltelefon selskaberne tror og håber på at du som slutforbruger ikke får valgt det rigtige abonnement til mobilen og derfor tit kommer til at betale en meget stor regning på de taletids minutter, SMS beskeder og det data forbrug der ikke er inkluderet i dit mobil abonnement.

Det ser altså ud til vi får et mere gennemskueligt marked, men dette er dog ikke den hele sandhed, dog selvom det umiddelbart ser ud til at vi får et mere overskueligt og gennemskueligt mobilmarkedet og  billigere priser.

Det der er positivt er at der er kommet nye regler omkring priserne på tale, men også data forbrug når du rejser i udlandet og bruger din mobiltelefon med dit teleabonnement.  betyder der i dag er kommet en begrænsning på prisen, og det er ret sikkert at vi ikke har fået det sidste at se på den front endnu.

Mobil data forhøjes nærmest fra måned til måned, flere og flere får mobiltelefoner der kan anvendes til e-mail, til facebook samt surf på nettet, og des flere brugere, des større volumen. Når markedet vokser er det mere interessant at konkurrere om de værdifulde kunder, og herved kommer vi med sikkerhed til at se fald i prisen på data trafik.

Kilde: http://mobildk.wordpress.com/

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *